Žízeň - Jo Nesbø

25.05.2017

Žízeň je veliká, vrah stále uniká...

Ulicemi Osla opět obchází vrah, a nutno podotknout, že ne jen tak ledajaký! Je to ďábel s démonem na prsou! Je narušený, je nepolapitelný a tentokrát dostal chuť na krev! Ženskou krev. Navíc je pro něj tak snadné najít oběť... Pomáhá mu v tom Tinder, internetová seznamka se pro našeho zabijáka stala výkladní skříní s čerstvým masem. Tak slečny, je libo rande?

Obětí přibývá a policie je bezradná. Ač se Kathrine Brattová snaží, seč jí síly stačí, pomoc se hodí vždy. Proto se policejní náčelník, starý známý Mikael Bellman, rozhodne k velkému kroku! Ke kroku, který se jemu samému příčí a nejspíš by si radši nechal provrtat koleno rezavým vrtákem, než aby ho učinil. Ale nevyřešený případ a noví mrtví znamenají špatnou publicitu a trable v kariérním postupu. Rozhodne se tedy povolat do služby odborníka na sériové vrahy, toho nejlepšího z nejlepších! Dámy a pánové! Na scénu se vrací pan Harry Holle! Jupiiii! Huraaaa! Slaaaaava!

Harrymu se zpět do služby moc nechce, vyhovuje mu život, jaký vede. Stále učí na policejní akademii, kde mimochodem studuje i jeho nevlastní syn Oleg, žije s Rachel v téměř idylickém vztahu, a hlavně se drží dál od alkoholu! Bellman však Harryho donutí k návratu, a tak se Harry ocitá zpátky v mlýnku na maso a pouští se do vyšetřování s vervou sobě vlastní! Podaří se mu vražedné šílenství zastavit? Stojí za krvavým řáděním skutečně ten, jenž Harrymu už jednou utekl? Na povrch vyplouvá mnoho otázek a jejich zodpovězením bych Vás o mnoho připravil! Proto se pusťte do dalšího případu HH dřív, než bude pozdě!

"Cink!" Máte nové propojení!

Boom severských detektivek pomalu ale jistě opadává. Budu upřímný, jsem za to rád. Když to shrnu a vezmu si takového Larssona a manželské duo Kepler, to mne vůbec nebavilo. Už jsem si myslel, že mne tato éra mine úplně... pak jsem ale objevil Nesbøeho! Když jsem se začetl do jeho první knihy, bylo venku asi pět dílu s vrchním komisařem HH, přečíst těch pět knih mi trvalo necelé dva dny. Naprostá pecka! Na každý nový díl jsem se těšil, jako se těší malé dítko na Štědrý den, na ten pěkně zabalený dárek. (Než zjistí, že to jsou ponožky.) Nesbø nejsou ponožky... došlo to u mě tak daleko, že jsem si nové díly kupoval ve slovenštině, protože je měli naši sousedé dříve nežli my...

Musí být všem tedy nad slunce jasné, jak mé srdíčko zaplesalo při zjištění, že vyjde jedenácté Haryho pokračování. Upřímně mé očekávání bylo velké a.... bylo do písmene naplněno! Opět je to Holle, jak jsme na něj zvyklí, opět je to Nesbøeho styl psaní, který snad ani neumí zklamat. Kniha je nabitá od začátku do konce. Perfektní vykreslení charakterů postav, děj, který plyne jak po másle, překvapení, zvraty, no prostě vše, co má správná detektivka mít. Já byl nadmíru spokojený!

Název: Žízeň
Originální název: Tørst
Autor: Jo Nesbø
Překlad: Kateřina Krištůfková
Nakladatelství: Kniha Zlín
Místo vydání: Praha
Rok vydání: 2017
Vydání: 1.
Počet stran: 596
ISBN/EAN: 978-80-7473-533-2