Zachraň mě - Mona Kasten

08.12.2021

Nejen peníze určují místo v životě

Informace mají moc. S penězi je život snazší. Láska si vždy cestu najde. První díl nové trilogie od autorky z německé stáje Mony Kasten.

Ruby je cílevědomá studentka prestižní anglické školy Maxton Hall. Zatímco za úspěchy zbohatlíků může tučný obnos peněz a sponzorské dary škole, Ruby si své místo musela vybojovat tvrdou dřinou a nezlomným odhodláním. Dívka plánuje jít na Oxford a nenechá si svůj sen nikým vzít, ani rozmazleným Jamesem Beaufortem, jehož rodiče mají na dění ve škole značný vliv.

Když se Ruby jednoho dne stane svědkem něčeho, co mělo zůstat skryto za zavřenými dveřmi, je její život v neviditelné zóně v troskách. Navíc ve školním výboru, který vede, za trest skončí James, jenž akorát vše sabotuje. Chlapec narozený se zlatou lžičkou v pr.... ehm v puse začne pomalu chápat, že ne vše si lze za peníze koupit. Naučí se jeden druhému důvěřovat?

Vítejte na Maxton Hall!


"Stejně ti nevěřím." Ze zvuku jeho temného hlasu mi naskočí husí kůže na pažích. Stisknu kliku. "To je vzájemné."


Mona Kasten je zejména mezi čtenářkami velice oblíbenou autorkou. Jak obstála v prvním díle nové trilogie nazvané Zachraň mě?

Kniha vypráví příběh ze středoškolského prostředí, kdy se studenti připravují na vysokou, chtějí naplnit očekávání, která na ně kladou jejich rodiče, ale především je to příběh o lásce. Ona chudá, avšak chytrá a cílevědomá, on bohatý frajírek z vážené rodiny, která vlastní módní dům pro tradiční pánské oděvy - když se cesty obou postav protnou, začíná starý známý příběh hate-to-love.

Autorka píše velice čtivě a její postavy zkrátka baví. Co jsem nemohla překousnout, byl fakt, že se v textu často objevují zdrobnělá slova maminka a tatínek, a to v poměrně hojném množství. Na jednu stranu je to pěkné a milé, ale na stranu druhou to po nějaké době začne člověka vytáčet, přeci jen, děti v pubertálním věku takto rodiče běžně neoslovují a mezi svými vrstevníky tak o nich nemluví. Celkově mi některá zvolená slova v textu přišla nepatřičná, lze se jen dohadovat, zda na vině může být překlad. Co se mi líbilo, bylo, že není kniha zbytečně vulgární.


"Člověk může někomu odpustit jeho jednání, ale to neznamená, že ten skutek zmizí ze světa. Odpuštění je nutné, aby se udělala tlustá čára. Zapomnění je něco, co dlouho trvá nebo co se vůbec nepodaří. A tak je to v pořádku. Odpuštění člověku pomůže se odpoutat a pokračovat dál."


Postava Ruby mi v mnohém připomínala mě, a to zejména v jejím puntičkářství, to-do listech, plánování a zvýrazňování. James není tak nesnesitelný, jak se zdá být na začátku, ovšem na konci si to solidně pokazil a sklouzl do kolonky obrovských klišé. Cílová rovinka přinesla nejeden překvapivý zvrat, za které budou někteří autorku jistojistě proklínat. Bude zajímavé sledovat, jak s osudy postav autorka naloží v pokračování.

Kniha Zachraň mě je romantickým vyprávěním spadajícím do žánru new adult. Rozhodně nadchne příznivce Bianky Iosivony, Laury Kneidle, Avy Reed či Lilly Lucas. U tohoto příběhu se obávám pouze jediného - aby nebyl zbytečně natahovaný. Pokračování Zachraň se je už k mání a já si je rozhodně nenechám ujít.


Název: Zachraň mě
Originální název: Save Me
Série: Maxton Hall 1.
Autor: Mona Kasten
Překlad: Nora Nimrichtrová
Nakladatelství: Red
Rok vydání: 2021
Vydání: 1.
Počet stran: 320
ISBN/EAN: 978-80-7642-591-0


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkujeme společnosti Knihy Dobrovský