Strmý pád - Bianca Iosivoni

11.10.2020

Léto, které vše změní

Když někomu dáte slib, většinou se jedná o závazek, který by měl být bezpodmínečně dodržen. V opačném případě může člověka čekat Strmý pád.

Hailee svému dvojčeti Katie slíbila, že bude stejně silná a odvážná jako ona, že si léto užije, aniž by utíkala. Se sliby se to však má tak, že vždy přijde něco, co nás odrazuje nebo popostrkuje jiným směrem. Pokud jde o introvertní Hailee, ta v žádném případě nepředpokládala, že by jí do života zasáhla láska, že by se mohla skutečně do někoho hluboce zamilovat. Dostojí Hailee svým závazkům, nebo vykročí na jinou cestu?

Hailee měla v plánu se ve Fairwoodu ve Virginii zdržet nanejvýš na jeden den a poté pokračovat do další destinace své cesty. Chtěla navštívit hřbitov a naposledy se rozloučit se svým nejlepším kamarádem Jasperem, s nímž se před rokem seznámila na internetu skrze společnou vášeň v psaní příběhů a který bohužel zemřel. Vůbec neplánovala, že se její honda porouchá a že oprava nějaký ten čas zabere, že se seznámí s Jasperovým bývalým nejlepším přítele Chasem, do něhož se zamiluje, a že držet se vytyčeného cíle bude o tolik těžší, než předpokládala.

Kniha není jen kniha Hails. Je to šance, zanechat na tomto světě kus sebe, až tu jednou už nebudeme.
Už několik týdnů mě tahle Jasperova slova znovu a znovu pronásledují. Tehdy, když jsme si chatovali, jsem jim nepřikládala velký význam, ale od té doby, co odešel, se mi opakovaně vybavovala.

Zcela bez obalu přiznávám, že jsem od této knihy neměla příliš velká očekávání. Říkala jsem si, že se nejspíš bude jednat o další román o lásce, kterých známe už spoustu, avšak byla jsem velmi mile překvapena, když jsem zjistila, že tomu tak není. Samozřejmě že určitým klišé se v tomto žánru literatury zřejmě nelze vyhnout, ale autorka dokázala ve svém díle vytvořit poměrně hluboký příběh se sympatickými postavami a také s momentem překvapení.

Spisovatelka německého původu Bianca Iosivoni se rozhodla příběh převyprávět jak z pohledu Hailee, tak i z Chaseovy perspektivy. Díky tomu se čtenáři otevírá možnost udělat si na všechny postavy ucelenější názor. Krom dvou ústředních charakterů jsem si oblíbila automechaničku Lexi, servírku Charlotte, majitelku bistra Beth a další. Městečko díky nim působí velmi věrohodně, při čtení jsem si připadala, jako kdybych ve Fairwoodu byla taky. Celý příběh se nese na pohodové vlně, místy se ale objevují i vážnější pasáže, jež jsou spojené především se ztrátou Jaspera. Styl psaní je obecně velmi chytlavý.

Tematika ztráty se na čtenáře ze stránek tu a tam přenáší, vyvolává pocity úzkosti a smutku, to je vzápětí vybalancováno "cukrblikováním" mezi Hailee a Chasem, je třeba ale říct, že vše bylo v přijatelné míře. Čemu jsem se už musela po několika zmínkách smát, bylo Chasovo posednutí rty Hailee, na které byl až přehnaně zatížený.

Celkově bych vše shrnula tak, že mi Strmý pád skutečně sedl, takže si rozhodně přečtu pokračování, které doufám bude co nejdříve, protože ten konec...!

Název: Strmý pád
Originální název: Falling Fast
Série: Hailee & Chase 1.
Autor: Bianca Iosivoni
Překlad: Taťána Štefánková
Nakladatelství: Red
Rok vydání: 2020
Vydání: 1.
Počet stran: 424
ISBN/EAN: 978-80-7642-512-5


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkujeme společnosti Knihy Dobrovský