Neviděla jsem tě přicházet - Hayley Doyle

12.01.2021

Když do vás láska doslova narazí

Životy dvou lidí se propojí za těch nejméně pravděpodobných okolností. Osud občas do našeho života zasáhne... v tomto případě nabourá.

Zara je velmi zcestovalá, nikde pořádně nezapustila kořeny a ani rodinné vztahy nefungují tak, jak by si přála. Když se v Dubaji seznámí s jedním Angličanem, který se krátce nato vrací zpět do své země, spontánně se rozhodne ho po nějaké době navštívit. Co oči nevidí, to srdce nebolí. Zařina romantická představa však velmi tvrdě narazí.

Jim je všemi považován za spolehlivého člověka, za osobu, která má svou rutinu, z níž nevybočuje. Po smrti otce se nemohl vykašlat na matku a odjet do světa, a tak zůstává v Liverpoolu a stará se o ni. Jednoho dne zazvoní telefon a tento hovor vše změní. Jim totiž vyhrál auto. Nabídne se mu možnost zbohatnout jeho prodejem.

Situace nabere zcela nový směr, to když Zara potká Jima, přesněji když mu nabourá jeho fungl nové BMW. Ani jeden z nich netuší, že tímto střetnutím pro ně začíná cesta, která oběma od základu změní jejich dosavadní život. Riskovat se někdy vyplácí.

"Nemyslíte, že stojí za to radši si říct o odpovědi než celý život přemýšlet, jak to asi bylo? Já si to teda myslím. Já bych radši věděla na čem jsem. Abych mohla jít dál. Jinak mi to bude vrtat v hlavě, pořád se mi to tam bude motat. A taky, každá mince má dvě strany, že jo?"

Britská spisovatelka původem z Liverpoolu Hayley Doyle s titulem nazvaným Neviděla jsem tě přicházet debutovala. Autorčin styl je velmi svižný, příběh je napsán čtivě, avšak je na něm znát, že není zcela dotažený a že by se na něm dalo ještě pracovat. Jedná se o romantickou oddechovou zábavu, která se řadí spíše k průměru.

Děj je zasazen převážně do Liverpoolu, což je prostředí, které autorka spolehlivě zná. Jednotlivé kapitoly jsou vyprávěny jednak z pohledu Zary, jednak z Jimovy perspektivy. Střídání vypravěče dodává ději na dynamičnosti.

Kniha Neviděla jsem tě přicházet mě bavila, místy byla vtipná, ale nenašla jsem v ní přesně to, co jsem očekávala. Děj byl občas zbytečně moc natahovaný. A ten konec!

Myslím si, že kniha potěší jak příznivce romantiky, tak čtenáře upřednostňující nenáročné čtivo.

Riskovali jste někdy ve vašem životě? Pokud ano, bylo to k lepšímu, nebo k horšímu?

Název: Neviděla jsem tě přicházet
Originální název: Never Saw You Coming
Edice: 7lásky
Autor: Hayley Doyle
Překlad: Kateřina Harrison Lipenská
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2020
Vydání: 1.
Počet stran: 384
ISBN/EAN: 978-80-7625-084-0


Za knihu mnohokrát děkujeme nakladatelství Metafora.