Kořist - Darcy Coates

18.01.2021

Kdo je loven a kdo je lovec? 

Výprava do odlehlého Ashloughského lesa v Austrálii se pro 22letou Eileen ukázala být zcela fatální. Vyhledávaná lokalita plná stezek různých obtížností láká mnoho dobrodruhů. A občas někdo zmizí...

Chris svou sestru zná a ví moc dobře, že pro Eileen není typické, aby se delší dobu neozvala rodině. Na sociálních sítích je pravidelně aktivní, když však přestane nahrávat fotky ze své cesty, zalarmuje to nejprve Todda, Chrisova kamaráda, který se rozhodne hledat Eileen na vlastní pěst. Čím hlouběji do lesa jde, tím víc je přesvědčen, že někdo Eileen pronásledoval. A ten někdo začne jít po krku i Toddovi.

Poté co je nalezen Eileenin fotoaparát, není pochyb, že se muselo něco stát, policie ale vyšetřování po pár dnech hledání vzdává. Kdo to však nevzdává je Chris a jeho přátelé - Anna, Hailey a Flint -, kteří věří, že je Eileen stále naživu. Na fotkách, které dívka pořídila naposledy, něco nehraje a při bližším prozkoumání na nich parta přátel objeví podivný stín. Stín něčeho velkého.

Záchranná výprava se brzy proměňuje v boj o přežití. Když si totiž lovec svou kořist jednou vyhlídne, nepřestane, dokud ji nedostane.

"Prosím, prosím, prosím," šeptala s každým nadechnutím, jako mantru. Jediné, co potřebovala, byl kousíček naděje. Světlo v dálce, zvuk auta jedoucího po štěrkové cestě, cokoli. Mohla by domů. Řekla by svým rodičům, jak moc je miluje. Už nikdy by takto neriskovala.

Australská spisovatelka Darcy Coates není v českém knižním rybníčku úplně neznámé jméno, stojí totiž za sérií Strašidelné domy, která je u čtenářů velmi oblíbená. Nyní přišla se samostatným románem Kořist. Jak ta obstála?

Začátek příběhu se mi zdál poněkud pomalejší, měla jsem problém se do knihy začíst, ale chápala jsem, že je potřeba nejprve rozdat karty, aby hra mohla pořádně začít. Jakmile se dění příběhu přesunulo do Ashloughského lesa, kde na postavy čekaly všelijaké nástrahy, nemohla jsem se od knihy již odtrhnout.

Když jsem s knihou začínala, sama jsem pořádně nevěděla, co mám přesně čekat. Na obálce je sice napsáno horor, za čistý horor bych titul však neoznačila, přestože se pár hororovějších scén objevilo. Příběh balancuje mezi tajemným thrillerem a detektivkou, o dramatické a akční pasáže není nouze a ztráty na životech se dají očekávat. Některé části byly popsány natolik sugestivně, až mi z toho nabíhala husí kůže a přepadaly pocity úzkosti.

Vyprávění je rozděleno do dvou, potažmo tří, dějových linií - sledujeme Toddův pokus o záchranu Eileen, dále Chrise a jeho přátele a jako poslední se seznamujeme s policistkou Carlou, která si začne spojovat určité souvislosti, což vede ke zjištění, že se v Ashloughském lese ztratilo více osob, desítky lidí... Ze všech postav jsem měla nejméně ráda podivínského Todda, který mi neskutečně pil krev. Celkově jsem měla problém se do kterékoli z postav vcítit, jejich charaktery mě ničím příliš neoslovily, nešly moc do hloubky. Naštěstí u tohoto typu literatury tolik na postavách nezáleží jako na vyvolání napětí, a to se podařilo.

Autorka si se čtenářem stejně jako se svými postavami pohrává, dění v knize postupně graduje, kapitoly končí často napínavě, a to vás donutí číst dál.

Tak co? Jdete do toho? A nezapomeňte, v Ashloughském lese není signál a pomoci se nedovoláte!

Název: Kořist
Originální název: Hunted
Autor: Darcy Coates
Překlad: Filip Raboch
Nakladatelství: Fobos
Rok vydání: 2021
Počet stran: 368
ISBN/EAN: 978-80-7642-543-9


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkujeme společnosti Knihy Dobrovský.