Katakomby - Madeleine Rouxová

24.09.2017

Je třeba se postavit vlastnímu strachu

Brookilon padl... Přestože přinesl mnoho bolesti a utrpení, naší trojici postav přinesl i něco dobrého. Z Dana, Abby a Jordana se stali nejlepší přátelé. Jenže zlo se jen tak nevzdává a nevyřešená minulost má ve zvyku se připomínat. Dokonce i přátelství navázaná a fungující mohou občas zaskřípat.

Po předchozích knihách, které se odehrávaly v prakticky uzavřeném prostředí, je třetí díl série poněkud jiný. Kniha začíná jako klasická road movie, kdy Dan a Abby doprovázejí Jordana do New Orleans ke strýci, aby mohl začít nový život. Pro Dana je výlet příjemné zpestření před nástupem na vysokou školu a Abby ho bere jako šanci do projektu ve foto kroužku k fotografovaní zajímavých míst Ameriky a její historie. A nebyla by to duchařská kniha, kdyby zmíněná historie nebyla nevyřešená a prošpikovaná neklidnými dušemi. Navíc události, jež se odehrály v Brookilonu nedají Danovi spát a provázejí ho na každém kroku dnem i nocí. Obzvláště zprávy, které dostává od mrtvého spolužáka, jsou více nežli znepokojivé.

Cesta na jih Spojených státu utíká plynule, naše trio se sem tam setká s mysteriózně vyhlížejícími situacemi a Dan se střetává nejen s minulostí svou, ale i s minulostí rodičů, o nichž si myslel, že ho opustili, avšak je to trošičku jinak, a světe div se, opět nacházíme spojení s Brookilonem. Nicméně vše, co se stane během cesty, je nic v porovnání s tím, co je čeká v New Orleans. Situace se vyhrocuje i mezi naším nerozlučným triem. Pocit, že po nich někdo jde, by totiž nemusel být jen pocit, dokonce se zdá, že smrt si již brousí svou kosu.

Již z minulých dílu čtenáře provázelo mnoho otázek a Katakomby mu jich naloží další hromadu. Je třeba však přiznat, že na většinu z nich odpovědi také kniha přináší. Přesto něco zůstane bez odpovědi, tak to ale má být, a to jsou právě ty okamžiky, ze kterých mrazí a čtenáři naskakuje husí kůže.

Když jsem před lety narazil na knihu Asylum, zachvátilo mne nadšení, horrorová kniha z prostředí psychiatrické léčebny. No bomba! Chvílemi jsem si pak říkal (i když jsem věděl, že je kniha určená spíše pro mladší čtenáře), že je přeci jen moc dětská. No, když se tam začalo umírat a četl jsem o pokusech na lidech, dospěl jsem k závěru, že jsem sáhl po správné knize a že si přídomek dětská nezaslouží. Další díly mne v tom akorát utvrdily a všechny tři knihy jsem četl s napětím. Navíc jsou všechny knihy doplněné o krásně psychedelické fotografie.

Katakomby jsou důstojným pokračovatelem děje a obstojným zakončením série. Nicméně mne stále neopouští pocit, že je zde něco, co nám příběh ještě neřekl. Že je tu něco, co nám autorka skrývá, a já tak doufám, že by trilogie nemusela zůstat pouhou trilogií. Třeba je to jen zbožné přání, ale knihy mne natolik bavily, že bych si moc přál vědět, co bude dál a co naše hlavní hrdiny ještě v životě čeká.


Název: Katakomby
Originální název: Catacomb
Autor: Madeleine Rouxová
Překlad: Bronislava Grygová
Nakladatelství: Jota
Místo vydání: Praha
Rok vydání: 2017
Vydání: 1.
Počet stran: 326
ISBN/EAN: 978-80-7565-167-9


Za knihu mnohokrát děkujeme nakladatelství Jota.