Den, kdy se to stalo - Nuala Ellwood

21.04.2019

Jak se vyrovnat s minulostí, když si ji nepamatujete? 

Když se Margaret Rose Allanová probudí na nemocničním lůžku, je zmatená a vůbec si nedokáže vybavit, jak se v nemocnici ocitla a co se stalo. Od doktorů se dozví, že byla v kómatu 10 týdnů. To ale není nejhorší zpráva. Kde je její dcera Elspeth? Maggie je postavena před šokující pravdu, a to že zabila svou desetiletou dceru.

Elspeth byla nalezena zavřená v autě, které sjelo do řeky. Proč tomu Maggie nezabránila? Co se doopravdy stalo? A kde je její manžel Sean? Jako by se po něm slehla zem. Maggie trpí tou nejbolestivější ztrátou, a to ztrátou dítěte. S psychikou je až na samém okraji, má halucinace a navíc se nemůže ani vrátit do svého domu, ten už jí totiž nepatří - přišla úplně o všechno. Jak se to mohlo tak rychle seběhnout. A co se stalo onoho osudného dne? Rozhodne se hledat odpovědi na svoje otázky.

Znovu pomyslím na ten večer. Stála jsem u kuchyňské linky a krájela mrkev, zatímco Elspeth se Seanem řešili pírka a dráty. Ale dál už není nic, jen neodbytný pocit, že jsem na něco čekala - nebo na někoho? Nevím, protože pak už si vzpomínám jen na to, jak jsem se probudila v nemocnici a doktor Elms opakoval moje jméno.

S postavou Maggie jsem neměla sebemenší problém - nebyla přehnaně hysterická a dle mého názoru její chování odpovídalo tomu, co si prožila. V knize se nevyskytuje mnoho postav, takže vám bude vrtat hlavou, jak je vše propojené a jednotlivé kousky skládačky se vám budou postupně odkrývat. Konec měl obrovský spád a se závěrem jsem byla více než spokojená.

Když jsem zjistila, že Domino bude vydávat další příběh od autorky knihy Co zbylo z mojí sestry, tak jsem samou nedočkavostí ani nemohla vydržet, ještě že jsou na stránkách nakladatelství ukázky z knih, kde si můžete přečíst prvních cca 50 stránek. Angličanka Nuala Ellwood si mě totiž získala již svou první knihou, takže jsem už nejen věděla, do čeho jdu, ale také jsem očekávala skvělý příběh. A ten se také dostavil.

Autorčin druhý psychothriller jede na podobné vlně, jako její prvotina - je velmi čtivý, svižný, napínavý, ale oproti Co zbylo z mojí sestry není tak překvapující, chyběly mi tam větší šokující momenty, přesto si ale stojím za tím, že jde opět o výborně napsaný příběh. Figurují v něm témata jako je ztráta blízkého člověka, rodina, tajemství a činy z minulosti, jež se promítají do přítomnosti. Sledování události je přehledné díky datování na začátku kapitol. Děj je vyprávěn v ich-formě z pohledu Maggie a také formou dopisů dívky zavřené v ústavním zařízení, které prokládají knihu od začátku až do konce.

Milá maminko,
mám veliký strach. Nevím, proč jste mě sem poslali. Udělala jsem něco špatně? Jestli jsem zlobila, tak se polepším. Slibuju, že už nikdy nebudu zlobit.

Dříve jsem psychothrillery příliš nečetla, ale od doby, kdy jsem začala číst knihy od Domina, jsem se do nich zamilovala. To, že nakladatelství Domino umí thrillery na výbornou, je již dobře známo, a musím říci, že jsem se v nich ještě nikdy nezklamala.

Název: Den, kdy se to stalo
Originální název: The Day of the Accident
Autor: Nuala Ellwood
Překlad: Michael Havlen
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2019
Vydání: 1.
Počet stran: 303
ISBN/EAN: 978-80-7498-310-8

Za zaslání knihy mnohokrát děkujeme nakladatelství Domino