Den, kdy jsem zahlídla lásku - Josie Silver

21.12.2019

Nechte si v chladných dnech zahřát vaše srdce

Kolik šancí je třeba, než se dají dva dohromady? 

Jednoho zimního dne se na londýnské autobusové zastávce střetnou pohledy dvou zcela neznámých mladých lidí. Bohužel zůstane jen u toho a jejich cesty se rozejdou (tedy přesněji řečeno, rozjede se autobus, v němž sedí naše hrdinka pozorující kluka na zastávce). Laurie už ani nedoufala, že by se s cizincem ještě někdy potkala, ale osud měl jiné plány. Den, kdy jsem zahlídla lásku je love story jako dělaná pro zimní večery.

Rok se s rokem sešel a život jde dál, Laurie je zvědavá na nového přítele své spolubydlící Sary, která o svém objevu neustále básní. Jakým je však překvapením, když tím dokonalým přítelem je kluk ze zastávky? Laurie ani Jack na sobě nedají znát, že by se už někdy viděli, ale může to takhle dlouhodobě fungovat? A tak začíná příběh plný lásky, přátelství, životních rozhodnutí, odříkání i zklamání, ale také naděje a hledání spokojenosti v životě.

Potkat někoho a okamžitě vědět, že je to ten pravý, je motiv, který se prolíná celým příběhem. Laurie ale nechce zasahovat do vztahu kamarádky, a tak je její vtah s Jackem pouze přátelský. Nakonec si i ona najde partnera, s kterým její budoucnost vypadá nadějně, přesto vše nemusí být tak růžové, jak se na první pohled zdálo. Uběhne několik let a za tu dobu se Laurie s Jackem několikrát zkříží cesty. Kolik času je ale potřeba, než si dva lidé uvědomí, že by měli být spolu? A nebude pak už příliš pozdě?

Od téhle chvíle, kdyby se mě někdo zeptal, jestli jsem se někdy zamilovala na první pohled, odpovím, že ano, na jednu úchvatnou minutu 21. prosince 2008.

Časové umístění příběhu je rozvrženo do deseti let od roku 2008 do roku 2018, takže můžeme sledovat, jak postavy dospívají, jak se mění jejich názory a kam v životě směřují. Nejdůležitější okamžiky v životech našich hrdinů se dějí v prosinci a na začátku každého roku pak následují novoroční předsevzetí Laurie. Každá kapitola je pak vždy označená datem, což je dobré pro snadnou orientaci v příběhu. Kniha popisuje události dlouhého období, je tak logické, že docházelo k určitému natahování a děj se občas zpomalil, i přesto budete mít jistě problém se od knihy odpoutat.

Kniha vypráví příběh o trojici mladých lidí, které pojí přátelství, láska, a především vzájemná opora. Vše je popisováno v ich-formě z perspektivy Laurie a Jacka. Nemohla jsem si pomoct, ale Jackovi jsem po celou dobu čtení nepřišla na chuť. Jeho charakter mi byl nesympatický a pasážím s ním jsem příliš nevěřila. Naštěstí převažovaly kapitoly z pohledu Laurie, která se mohla zdát na první pohled obyčejná, ale měla v sobě určitou jiskru. Troufám si tvrdit, že se autorce jinak povedlo upřímně popsat spletité životní situace trojice postav velmi realisticky se všemi přešlapy a špatnými volbami, které k životu zkrátka patří. Až na ten konec, který mohl být více rozvedený, jsem byla velmi spokojená.

Den, kdy jsem zahlídla lásku je debutovým dílem anglické autorky Josie Silver, která si díky tomuto milému romantickému příběhu získala mnoho příznivců po celém světě. V knize je mix všeho, co potěší naši duši. Přátelský vztah dvou lidí, který se nakonec přerodí v lásku je téma, které stále baví. Namátkou si vybavíme např. filmy Když Harry potkal Sally, S láskou Rosie, Jeden den, nebo třeba hru osudu ve snímku Lásce na stopě. Po dočtení knihy jsem se cítila krásně předvánočně naladěná, ale do knihy se můžete začíst i v jiném měsíci, než je prosinec.

Název: Den, kdy jsem zahlídla lásku
Originální název: One Day in December
Autor: Josie Silverová
Překlad: Dominika Křešťanová
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2019
Vydání: 1.
Počet stran: 368
ISBN/EAN: 978-80-247-2862-9


Za knihu mnohokrát děkujeme nakladatelství Cosmopolis