Dcery jezera - Wendy Webb

02.01.2021

Jezero je vábí do své náruče 

Na každých povídačkách je vždy malé zrnko pravdy. A někdy legendy dokonce i ožívají...

Kanadské Hořejší jezero je obklopeno tajemnou atmosférou a pojí se s ním podivné události. O tom se přesvědčí i Kate Grangerová, která si jede k rodičům pročistit hlavu a vzpamatovat se z nešťastného manželství. Před jejich rodinným domkem je na břeh jezera vyplavena mrtvola ženy, ženy, kterou Kate vídala ve svých snech.

Kate se zaplete do vyšetřování, žena neutonula, nýbrž byla zavražděna bodnými ranami do zad a s ní zemřelo i novorozeně, které bylo zabaleno v jejím šatu. Aby toho nebylo málo, mrtvá měla na sobě šaty, které musely být bezesporu staré několik desítek let, takové se totiž už nenosí.

O zhruba sto let dříve se za podivných okolností narodilo děvčátko Adelaide, jehož osud byl propojen s hochem Jessem ze sousedství. Jak šel čas, dívka vyrostla do krásy a z hocha se stal muž. Všichni jim přáli štěstí - téměř všichni... Tragédie, která se odehrála v minulosti se pomalu vynořuje na povrch. Je třeba napravit křivdy a přijít na to, co se ve skutečnosti stalo.

Dvě dějové linie se protínají, stejně jako vlny čeří klidnou hladinu, tak i minulost vyvolává vlnobití v současnosti. Duchové minulosti nespí, touží po tom, aby pravda vyšla najevo.

Když Kate zase otevřela oči, zjistila, že v bílém pokoji osaměla. Vstala z postele a šla k zrcadlu. Zíral na ni cizí odraz, obličej jiné ženy, přesto však z nějakého důvodu dobře známý. Rukou si projela slouhou hřívu sytě kaštanových vlasů, po spánku divoce zacuchaných. Podívala se do pomněnkových očí a dotkla se stužky na límečku noční košile. Kde ho už jen viděla?
Kate prudce otevřela oči a posadila se na posteli. Snad to není zas ten stejný sen! Vrací se jí už tři týdny, od toho dne, kdy měla narozeniny.

Dcery jezera bych zařadila do žánru duchařské detektivky. Jedná se o záhadný a místy i strašidelný příběh, který nepostrádá napětí a tu správnou atmosféru. Styl psaní je natolik poutavý, že je těžké knihu jen tak odložit. Spisovatelka amerického původu Wendy Webb odvedla vskutku dobrou práci.

V ději dochází k prolínání dvou časových linií, o duchy a jiné nadpřirozené věci není nouze. V centru pozornosti stojí starý rodinný dům s bohatou historií, historií, která není tak úplně čistá. V každé rodině jsou určité tajnosti a i rodina zde žijící musela něco obětovat.

Spřádala jsem různé teorie, jak bude vše do sebe zapadat, něco málo jsem tušila správně, jiné mě překvapilo. Záhadný podtón příběhu mě velmi lákal a čtení se pro mě stalo zábavným. Knihu jsem měla přečtenou za pár hodin a nutno zmínit, že ve mně zanechala určitou stopu. Baví mě záhady, mezilidské vztahy a dávka napětí, které graduje. To vše mi Dcery jezera nabídly, takže za mě obrovská spokojenost. Navíc obálka knihy je velice vydařená.


Název: Dcery jezera
Originální název: Daughters of the Lake
Autor: Wendy Webb
Překlad: Jitka Fialová
Nakladatelství: Vendeta
Rok vydání: 2020
Vydání: 1.
Počet stran: 320
ISBN/EAN: 978-80-7642-506-4


 Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkujeme společnosti Knihy Dobrovský.