Tisíc polibků - Tillie Coleová

08.10.2017

Sklenice plná výjimečného dobrodružství

Když se pětiletý Rune se svými rodiči přestěhoval z Norska do amerického městečka Blossom Grove, ještě netušil, jaké ho zde potká obrovské dobrodružství. Z rodné země se mu vůbec nechtělo, a tak ke stěhování přistupoval s nechutí. Ovšem to by nesměl potkat milou, energickou, usměvavou dívenku ze sousedství, která se okamžitě stala jeho nejlepší kamarádkou. Od toho dne trávili veškerý čas spolu - Poppy a Rune.

Ne všechny okamžiky v životě člověka jsou veselé a bezstarostné. A život sám je vzácný a když nadejde náš čas, tak se s ním musíme rozloučit. Poppy přišla o svoji babičku, ale dříve, než odešla, zadala Poppy důležitý úkol. Darovala ji sklenici plnou prázdných srdíček. Každé srdíčko je jeden polibek, vzácný polibek, takový, při kterém srdce až puká. Sklenice s tisíci srdíčky - tisíc vzácných polibků.

"Jsi moje nejlepší kamarádka," prohlásil, nadmul hruď a přitáhl mě k sobě. "Nechci, aby ses pusinkovala s kluky!"
"Jenže já musím," vysvětlila jsem a ukázala na sklenici. "Kvůli svému dobrodružství musím. Tisíc polibků je spousta, Rune. Strašně moc! Budeš pořád můj nejlepší kamarád. Nikdo nikdy pro mě nebude znamenat víc než ty, hlupáčku."

Děj je snadno předvídatelný a je více než zřejmé, že to dají Poppy s Runem dohromady. Přestože je jejich pouto velmi silné a pojí je k sobě veliká láska, jejich cesty se musí rozdělit, Runeho otec dostává na pár let pracovní nabídku v rodném Norsku. Rune a Poppy si musí projít jednou z prvních zatěžkávacích zkoušek jejich vztahu. Je šance, aby jejich láska překonala obrovskou vzdálenost? Nebo je toto odloučení docela změní a každý se vydá jinou cestou?

Poppy se jednoho dne přestane Runemu ozývat. Neodpovídá na zprávy, nezvedá telefony... K Runemu se dostane i informace, že opustila město a s rodinou se načas odstěhovali. Co se stalo? Jen jediný člověk mu může dát odpovědi. Rune se po dvou letech vrací do Blossom Grove a chce znát pravdu.

Poppy natáhla ruku a chytila do dlaně jasně růžový třešňový květ. Držela ho před sebou a zírala na okvětní plátky.
"Babička taky tvrdila, že nejlepší věci v životě rychle umřou, stejně jako třešňové květy. Protože něco tak nádherného nemůže trvat navždy, ani by nemělo. Přetrvá to jen krátkou chvíli, aby nám to připomnělo, jak je život vzácný, než se vytratí stejně rychle, jako vznikl. Říkala, že tě to za tvůj krátký život naučí víc než cokoli, co je po tvém boku napořád."

Je opravdu obrovská škoda, že ukázka na zadní straně přebalu odhaluje tu nejzásadnější věc, která je pro příběh důležitá, a když na ni dojde řada, tak nás nijak nešokuje. Prostě víme, co se stalo, a hned od začátku si dokážeme vysvětlit, proč se Poppy stáhla do ulity. Vlastně do odhalení pravdy je příběh plynulý a zajímavý. Druhá polovina knihy byla spíše sladkým čokoládovým cupcakem, který nás nasytí, a my se pak cítíme strašně přeslazení a ta sladká chuť nás provází ještě chvíli potom. Mám velmi ráda romantické příběhy, ale tohle bylo i na mě trochu moc. Ovšem dalo se to pořád zkousnout a vydržet to až do konce, od kterého jsem očekávala něco docela jiného.

Opravdu musela autorka přidávat epilog? Troufám si tvrdit, že bez té závěrečné části by byla kniha zakončena poměrně slušně a důstojně, avšak epilog nám nabízí něco víc, což v tomto případě bylo nejen nereálné, ale také naprosto zbytečné.

Co se týče postav, tak těch v knize mnoho nebylo a vše se točilo jen okolo našich hlavních protagonistů. Je to trochu škoda, jelikož dát prostor i někomu jinému by nebylo od věci.

Atmosféra celého příběhu je milá, romantická a také melancholická a velmi emotivní. Láska obou postav je čistá, naivní, je to prostě ta úplně první láska, která v nás zanechá tu největší stopu. Je to hrozně krásné sledovat nejprve jejich bezstarostnost a pak ten přerod z dětství do dospělosti. Je však pravda, že na to, že když se Rune vrátil z Norska, tak jim oběma bylo sedmnáct let, chovali se na jejich věk moc racionálně a já mívala problém jim to chování občas věřit. Možná to byl taky důvod, proč mě kniha nedokázala rozbrečet.

Ke knize jsem přistupovala bez nějakých přehnaných nároků. Věděla jsem, že se pouštím do romantického příběhu (a navíc je to kniha od nakladatelství Yoli, které mě jen málokdy zklame), do příběhu z reálného života bez jakýchkoliv mysteriózních prvků a tento přístup mi zajistil, že jsem si knihu užila a zpříjemnila si tak dvě odpoledne.

Název: Tisíc polibků
Originální název: A Thousand Boy Kisses
Autor: Tillie Cole
Překlad: Renata Heitelová
Nakladatelství: Yoli
Místo vydání: Praha
Rok vydání: 2017
Vydání: 1.
Počet stran: 352
ISBN/EAN: 978-80-7549-280-7